AW17_procMy

Za devatero horami a devatero řekami…

Ne, kdepak, žádné pohádky! Jen čistou pravdu:

Psal se rok 2006, květen, měsíc mých narozenin. Spolu s mým tehdejším společníkem jsme právě založili BNS Trade s.r.o. a začali do Česka dovážet přípravky na obuv, vložky do bot a další věci, které má mít každá správná prodejna s obuví v nabídce. Chvíli nato mne oslovil jednatel a+w shoes KG, jedné z dceřiných značek botařského holdingu Wortmann. Prý že hledají šikovného zástupce a to že mám být já, jak si ráčili osobně ověřit již dříve.

Sem patří menší vsuvka – od roku 1996 jsem pracoval u značky Tamaris (rodinný poklad holdingu Wortmann), kterou dodnes zastupuje moje tehdejší kolegyně. Protože mě pravidelně brávala do Německa na představení kolekce a na veletrhy, s hodně lidmi z centrály jsem se znal osobně – možná jsem si je získal svým smyslem pro německý humor (zděděným snad po mé berlínské prababičce).

Sezónu podzim/zima 2006 jsem bral jako zahřívací kolo a v lednu 2007 už jsem jel na plný plyn. Tehdy jsem byl ještě ve službách a+w shoes KG. Že nám ale ty dvě pětiletky uběhly!

Oto Dostál
TORUMIA s.r.o.

Příběh Jany

Píše se rok 2000, poslední rok starého milénia. Vzniká a+w shoes, společný podnik značek ara a Wortmann. Novorozenec dostává od rodičů do vínku od každého to nejlepší – od ara pohodlí, od Wortmann zase módu a rozumnou cenu. Objevuje se značka obuvi JANA. Komu je určena, je jasné. Zákaznice, která ráda nosila Tamaris, se poohlíží po něčem širším a pohodlnějším. Jehlové podpatky posílá do historie; teď potřebuje boty, ve kterých „to dá“ celý den. I s vybočeným palcem nebo svými už ne zcela dokonalými prsty. Možná ji začínají občas pobolívat chodidla. Chce ale mít fešné botky, vždyť se ráda hezky obléká a těší ji, když se po ní muži ohlédnou. Ano, to je typická zákaznice značky JANA. Obchodní schůzky, porada s týmem, celý den před katedrou… Doplňte si sami, jakým výzvám musí vaše nohy čelit.

Když bylo a+w shoes krásných jedenáct roků, zpřísnily se v Německu zákony. a+w shoes si teď musí vybrat, u kterého z „rodičů“ zůstane, a rodiče se domlouvají, že zůstane u Wortmann. A kde není ara, tam není ani důvod k „a+w“. Tak se z kukly a+w shoes vylíhl motýl JANA shoes, létající, teď už výhradně, pod křídly Wortmann KG.

Pro ty z vás, kdo to máte rádi stručně, prosím:

2000: firmy ara a Wortmann zakládají a+w shoes KG
2000: startuje prodej v Německu, Rakousku a Švýcarsku
2004: JANA jde do Nizozemska a Belgie, následují N, SE a FIN, GB, IRE a F… Ani se to sem všechno nevejde
2007: Zastoupení v Česku a na Slovensku!
2011: kvůli novým zákonům přebírá Wortmann podíl od ara; přejmenování na JANA shoes
2012: v Moskvě vzniká JANA Vostok, značka pro Ruskou federaci
2013: dokončeno supermoderní logistické centrum v centrále Wortmann v německém Detmoldu. Jen 120 sekund trvá, než na jedné straně složí boty z jednoho kamionu a na druhé straně haly je naloží na jiný. Během toho se karton i proclí, zváží, změří a polepí etiketou. Prý jde o největší botník Evropy – má kapacitu 4,5 mil. párů obuvi.
2014: přichází Jana RETAIL CONCEPT, vlastní shop-in-shop systém, který v obchodě prezentuje značku odděleně a na vlastním nábytku
2015: v německém Erlangenu otevírá první JANA shop-in-shop. Jo, a ten dva roky starý sklad už se asi bude muset zvětšit
2016: první kolekce nově založené prémiové značky BE NATURAL

2017: přejmenováváme se (obchodní zastoupení pro ČR a Slovensko), místo BNS Trade nově TORUMIA s.r.o

V roce 2015, kdy JANA slaví patnácté narozeniny, ji najdete ve více než čtyřiceti zemích světa, u 28 obchodních zástupců. Na teenagera slušný výkon, nemyslíte?

Pohodlí

Naši návrháři stále vymýšlejí, jak to udělat, aby JANA sedla pokud možno každé noze. Řešením jsou různé vychytávky. Poznáte je podle lístečků, které se houpou na botě, když ji v prodejně vezmete do ruky. Zkuste do boty zapíchnout prst – uvidíte, že je měkká. Zkuste ji ohnout – půjde to snadno. Soft Flex, Antishokk, Jana Natural, Jana Vario… to je to, proč byste JANA měli chtít. Těch vychytávek je mnohem více, jak se můžete dozvědět zde.

Žezlem a jablkem kolekce jsou dvě věci: šířka „H“ a velikostní půlčísla. Šířka H znamená, že v místě, kde máte za prsty klouby, je bota širší. Běžné boty mají šířku „F“, která se většinou ani neuvádí. Pak následuje teprve velikost „G“ (už to je tedy širší obuv), a nakonec zmíněná šířka „H“, která odpovídá potřebám většiny žen. U jiných značek najdete i další písmena abecedy, ale zákaznic, které potřebují až takto široké boty, je opravdu málo a chodí do zdravotních speciálek.

Velikosti po půlčíslech zase poznáme tak, že místo např. 36 – 37 - 38 najdeme číslování „4“, „4,5“, „5“ a dále. To se hodí především u bot, které musí perfektně padnout a nemůžete je dotáhnout, dopnout ani šněrovat. Ano, správně, například lodičky. Málokdo také ví, že většina z nás má jednu nohu větší než druhou.

Jedna z mála věcí, které u JANA nenajdete, jsou vysoké podpatky. Výška kolem 7 cm je už strop, a tu ještě najdete jen u bot, které jsou vepředu na platformě (rozdíl mezi přední a zadní částí boty je tak menší, než vypadá). Pohodlná bota MUSÍ mít pohodlnou výšku podpatku.

Už se toužíte podívat na boty? Fajn, jen do toho: KOLEKCE